Friday, July 17, 2009

Believe it or not, I'm walking on air....

I never thought I could feel so free,ee,ee!

What a glorious day!!! Why you ask? Well first of all, I am blogging from my NEW COMPUTER!!! Woohoo, finally. And it is fast. I will be able to read more of your blogs and comment more. Yeah for you too in that respect (ha,ha).

Down to business. Today was weigh-in day. Now, let me preface this by saying that I had a little talk with myself this morning. We discussed how I lost 4.5 last week and so I should be happy with a 1 to 2 pound loss. I was prepared - or so I thought. I had to weigh myself 4 times to make sure the number was accurate. It sure seems to be. The number? 200.5 - that would make a 7 pound loss this week. Holy shit! Holy shit! Holy shit!

My husband is off today and was on his crappy computer when I ran in the room in my underwear to tell him. In all my excitement I even blurted out how much I weighed at the start and how much I weighed today (before he only knew the number of pounds lost). He was blown away and did not make a negative comment about where I started (told you he was awesome).

Also, earlier this week he found out I have a blog. He knew I spent hours reading yours and he told me I should have one too. He was surprised and asked some questions about it but never asked to actually read it. So I will leave it at that for now. If he wants to read it later, I will give him the address.

This week's weight loss brought me to a new point. I felt like I was floating on air. Still do actually. First because - did you see that number? I am one pound away from one-derland. I have never mentioned it before because I never thought it would actually happen. One pound! I had that as my end of summer goal.

I also thought about what I did this week to make sure it was not a fluke weigh-in. I worked out alot. I ate my 1600 calories (even had my weekly cheat meal on Sunday) everyday. I added a pool workout but nothing too big. Then I also realized that I had a new Zumba instructor twice this week (she subbed for 2 different people). She is serious and kick-ass. We burned over 600 calories in that class in one hour. She only offers one class where she is the regular teacher which is Fridays at 5:45 in the evening. Sucky time but you can bet your bippy I will be there tonight. She maybe my good luck charm.

Also, my turbo kick boxing instructor this morning was totally off her ADD meds and she is pregnant and annoyed the shit out of me. A totally full class and she kept stopping to talk. Seriously? First she made us smell her clothes (because she thought they smelt good, not bad). Then she started talking about the bargain bin at Wal-Mart (which I hate Wal-Mart, I only go for cheap crap, otherwise I am a Target girl). She continued to stop and have side conversations with just about everyone. I was familiar with the routine so I kept going as best I could but the poor lady next to me was new and she almost ran into me multiple times. I could have burned twice the calories with a serious instructor. This is not a social hour to me. I am there to work, otherwise I will go home or run on a treadmill.

Speaking of treadmill - when I was running before my training session today I got up to an 8.0 for the last minute. So I ranged from 7.0 to 8.0 for a mile and a half. Awww yeah.

So tonight I will also be looking at what new instructors I can take classes from. I have two weeks left of fat camp and need to make the most of it.

Hope your day is as happy as mine is. I look forward to reading your blogs tonight as well so make sure you post something new!

20 comments:

spunkysuzi said...

I'm so glad your having a great day and what a wonderful husband :) I can't wait to see the post where you enter onederland!!

Jack Sh*t, Gettin' Fit said...

Wow! Did you lop off a limb or something? That's an impressive one-week drop...

Hadley said...

Congratulations! That's absolutely amazing. Between the statistics, the fattiversary and this, your blog has just been amazingly motivational.

I think it's fair to say your fat camp has been an insane success. Way to go!

Fat[free]Me said...

No WAY! That is amazing - can I book a place at your camp?

You have done so well - enjoy the rest of your summer!

Tricia said...

Kick ass, girl!

Haha, that song always reminds me of George's answering machine message on Seinfeld.

Diane, Fit to the Finish said...

Awesome weight loss! You should be very proud! Now on to the 1's! I remember waking my hubby up at 6:30 in the morning the day I hit 199!

YAY you!!!

HD@Losing Weight-Healthy Heart said...

Fantastic - congrats!

Funny about the blog - my husband knows about my blog, but I don't really want him to read it quite yet. He is so supportive in every way, but for some reason, I just feel weird about it.

Michelle said...

Congratulations!! Can you say HELLO ONE-DERLAND??!!! Yeah, baby!

Shelley said...

Wow wow wow!!!!! I am so excited for you!!! What a wonderful weigh-in - I am so happy that all of your fat camp hard work is paying off for you!!! Congratulations!!!

And woohoo to having your new computer - enjoy!!!!!!!!!

(Yes, it's a heavy-exclamation mark day!!!!!!)

Mae Flowers said...

That is the most amazing weight loss I have ever heard of! You are doing so wonderful! :)

Karyn said...

WOW!!! You go, girl!

You deserve such a huge loss, the way you are working so hard!

Next week you'll be in one-der-land!

Karyn said...

WOW!!! You go, girl!

You deserve such a huge loss, the way you are working so hard!

Next week you'll be in one-der-land!

Christa said...

Wow!! Good job on your weight loss!! And Yay on your new computer!! Nothing like a newer faster computer:)

Hopeful said...

Fabulous!! I hope I catch up with you!!

Crys said...

Look at you flirting with Onederland!!! Here's to a great week! :)

wildfluffysheep said...

firstly *high fives* to the new computer. new gadgets are AWESOME.

OMG. what an amazing loss *jealous* jack was joking but seriously if i dont lose this week I have vowed to chop off my leg...

*high fives* to awesome husbands! and a sure victorious trip into onederland next week.

I am so frickin happy for you right now lol wish you could see it. INFACT i just shouted you out on my blog :D

Jenn said...

Uh...holy freaking cow! That is so amazing! Congrats, you must be on cloud nine!

*Fitcetera* said...

HOLY CRAP!
so you're down 88 lbs now in a year.
Damn, Girl. If that's not something to make you feel proud I don't know what is.
I can't wait to hear you hit Onederland!!!
:D <<< I'm smiling for you!
AWESOME to see someone succeed like you are.

Fat Lazy Guy said...

Awesome loss! You've been totally kicking ass! So close to onederland, you'll be walking in like you own the place :)

Ang said...

Woohoo!!!! That is awesome! And look at your hubby being supportive :-) You are inspiring! Keep up the good work!